سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عفاف و حجاب شیعه
میگویند امانت زن مسلمان عفتـــ اوست،که “حــجــابــــ” مهمترین رکنــــ اوستـــــ. میگویند چادر مـردها پلک های آن هاست! نگاهت را از نامحرم حفظ کن!!!

تکریم امام زادگان در میقات الرضا باید ما را به امامت و ولایت برساند

تکریم امام زادگان در میقات الرضا باید ما را به امامت و ولایت برساند

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تکریم امام زادگان به صورت میقات الرضا (ع) باید ما و زائران حرم رضوی را به راه امامت و ولایت برساند و باعث درک این جایگاه شود.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین ?علی محمدی? در دومین همایش ملی میقات الرضا (ع) در گرگان افزود: در این طرح باید افکار، اخلاق و سیاست رضوی مورد تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید آموزش ها طوری باشد که در کنار زیارت، مسئله به جای آوردن نماز نیز نشان داده شود، زیرا نام و یاد پروردگار در امام زادگان همیشه همراه زیارت است.

وی تصریح کرد: پرهیز از بداخلاقی و بدرفتاری، جلوگیری از خرافات و پیرایه ها،‌ رعایت آداب و رسوم و درک معرفت امام زادگان در آداب زیارت باید در طرح میقات الرضا (ع)‌ مورد توجه باشد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: دهه کرامت برخاسته از قرآن کریم و شأن و منزلت رسول اکرم (ص) است و کرامت و تکریم امام زادگان برخاسته از کرامت رسول ا... و کرامت ایشان نیز برخاسته کرامت حق تعالی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امامان و امام زادگان فرزندان حضرت زهرا (س) و مصداق عینی کوثر هستند و از نور و برکت وجودشان بشر بهره خواهد برد و باید به یاد آن ها باشیم و نگذاریم به فراموشی سپرده شوند.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: این امام زادگان در ایران اسلامی به برکت وجود امام رضا (ع) و ارادت خالصانه مردم ایران به ائمه اطهار و معصومین هستند.

وی با اشاره به این که اساس و پایه اسلام محبت به اهل بیت (ع) است گفت: با امامت و ولایت بودن، حسن ورود به درگاه الهی است و باید به حریم علوی وارد شویم و به هنگام ورود به حرم رضوی هم چون ورود به مکه مکرمه، لبیک به حریم امام رضا (ع) بگوییم که این لبیک یک نوع معرفت شناسی نسبت به امام رضا (ع) است.

وی در پایان گفت: امروز وظیفه ماست تا اماکن متبرکه را برای زائران، محبان و ارادتمندان به امام رضا (ع) آماده کنیم و انتخاب نام میقات الرضا یک عنوان بسیار خوب است اما اگر همراه با محبت به اهل بیت (ع)‌ نباشد، نتیجه ای نخواهد داشت.

دومین همایش ملی میقات الرضا (ع) کار خود را در شبستان حضرت فاطمه (ع) آستانه مبارکه امام زاده عبداله گرگان با حضور مقامات کشوری و استانی آغاز کرده است.

اولین همایش میقات الرضا (ع)‌ اسفند ماه سال گذشته در خراسان رضوی برگزار شده بود.

منبع راسخون






نوشته شده توسط : شهرزاد



پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام لطفا توجه کنید جالبه . مطالبی که من و خیلی از دوستان میذاریم مثلا از خیبر آنلاین و یا باشگاه خبرنگاران خبر می دن که مطلب شما در خیبر آنلاین و ... منتشر شد . ولی متاسفانه و با انتقاد خیلی زیاد از دبیران این دوره که هر کدام به دو سه تا وبلاگ چسبیدند باید عرض کنم که این راهش نیست .همین



+ عشق است سید علی



+ به روز رسانی وبلاگ. امام زاده حسین ابن موسی الکاظم(ع)





منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 0
  • بازدید دیروز : 7
  • کل بازدید : 134111
  • تعداد کل یاد داشت ها : 77
  • آخرین بازدید : 103/2/13    ساعت : 1:23 ص
درباره
شهرزاد[307]

امیرمؤمنان علی علیه السلام :«صِیانةُ المَرأةِ اَنْعَمُ لِحالِها وَأدْوَمُ لِجَمالِها» عفاف و حجابِ زن، حالِ روزِ او را خوشتر،و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.غررالحکم، ح5820

ویرایش
جستجو


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها