سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عفاف و حجاب شیعه
میگویند امانت زن مسلمان عفتـــ اوست،که “حــجــابــــ” مهمترین رکنــــ اوستـــــ. میگویند چادر مـردها پلک های آن هاست! نگاهت را از نامحرم حفظ کن!!!
جمعه 92/6/1 12:31 ع

شسیشسی

حجاب فرمان خداست و پروردگار متعال در قرآن کریم در مورد واجب بودن حجاب و حدود آن در پنچ آیه صریحا دستور فرموده ، ولى در مورد حفظ عفّت و پاسدارى از حریم آن در قرآن بیش از ده آیه وجود دارد. (که در کتاب حجاب و عفاف بحث خواهد شد، انشاءاللّه .)
آیاتى که به طور صریح اصل حجاب را براى زنها واجب و لازم و ضرورى دانسته پنج آیه مى باشند که عبارتند از آیه 30 سوره نور، و آیه 59 و 53 و 33 و 23 سوره احزاب که به ترتیب به بررسى آنها مى پردازیم .
در آیه 30 سوره نور مى خوانیم :
اى پیامبر! به بانوان با ایمان بگو چشمهاى خود را (از نگاه کردن به نامحرمان ) فرو بندند و عورتهاى خود را بپوشانند، و زینت هاى خود را جز آن مقدارى که نمایان است ، آشکار نسازند و با روسرى و چادر، سر و گردن و سینه و اندام خود را بپوشانند و زینت و (برجستگیهاى اندام ) خود را هم از زیر چادر ظاهر نکنند، مگر براى شوهرانشان و پدرانشان و پدرشوهرانشان و پسرانشان و پسران همسرانشان و برادرانشان و پسر برادرانشان و پسران خواهرانشان و زنانِ هم مذهبشان و کنیزانشان و مردانیکه به هر دلیل تمایلى به زن ندارند و کودکانى که از امور جنسى بى اطلاعند (غیر از ممیّزین ). و پاهاى خود را به زمین نکوبند تا زینتهاى پنهانشان ظاهر شود و همگى به سوى خدا توبه کنید اى مؤ منان ، باشد که رستگار شوید.(1)   

1- سوره نور: آیه 30






نوشته شده توسط : شهرزاد



پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام لطفا توجه کنید جالبه . مطالبی که من و خیلی از دوستان میذاریم مثلا از خیبر آنلاین و یا باشگاه خبرنگاران خبر می دن که مطلب شما در خیبر آنلاین و ... منتشر شد . ولی متاسفانه و با انتقاد خیلی زیاد از دبیران این دوره که هر کدام به دو سه تا وبلاگ چسبیدند باید عرض کنم که این راهش نیست .همین



+ عشق است سید علی



+ به روز رسانی وبلاگ. امام زاده حسین ابن موسی الکاظم(ع)





منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 7
  • کل بازدید : 134115
  • تعداد کل یاد داشت ها : 77
  • آخرین بازدید : 103/2/13    ساعت : 7:20 ص
درباره
شهرزاد[307]

امیرمؤمنان علی علیه السلام :«صِیانةُ المَرأةِ اَنْعَمُ لِحالِها وَأدْوَمُ لِجَمالِها» عفاف و حجابِ زن، حالِ روزِ او را خوشتر،و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.غررالحکم، ح5820

ویرایش
جستجو


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها