سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عفاف و حجاب شیعه
میگویند امانت زن مسلمان عفتـــ اوست،که “حــجــابــــ” مهمترین رکنــــ اوستـــــ. میگویند چادر مـردها پلک های آن هاست! نگاهت را از نامحرم حفظ کن!!!
جمعه 93/5/17 11:27 ع

6565

مروه الشربینی در سال 1977 در اسکندریه مصر متولد شد. او در دانشگاه اسکندریه داروسازی خواند و در سال 2000 در رشته علوم دارویی مدرک کارشناسی دریافت کرد. مروه الشربینی در سال 2005 با شوهرش، علوی علی اکاز به برمن در آلمان نقل مکان کرد. سه سال بعد، این زن و شوهر به همراه پسر دو ساله شان به درسدن رفتند. جایی که اکاز یک فرصت پژوهش دکترا در موسسه ماکس پلانک به دست آورده بود.

الشربینی در بیمارستان دانشگاه درسدن و در یک داروخانه محلی کار می کردتا بتواند طرح کارآموزی خود را در آلمان به پایان برساند. در تابستان سال 2008 زمانی که مروه پسر سه ساله خود را برای بازی به یک پارک در درسدن برده بود، الکس وین 28 ساله که یک کارگر بیکار اهل روسیه بود به خاطر حجابش به او توهین کرد. او فریاد زده و الشربینی را تروریست خطاب کرده بود.

پس از این ماجرا الشربینی یک شکایت نامه علیه او در دادگاه آلمان تنظیم کرد و در نوامبر سال 2008، الکس وینز به جرم توهین و فحاشی به الشربینی محکوم و سپس جریمه شد.الکس وینز درخواست دادگاه تجدیدنظر کرد درحالی که الشربینی که در آن زمان چهارماهه باردار بود، الکس وینز در صحن دادگاه حرکت کرد و 18 بار با چاقو به او ضربه زد. آقای اکاز هم که برای نجات همسرش به سوی او دویده بود چندین بار توسط وینز مورد اصابت ضربات چاقو قرارگرفت سپس افسر پلیسی که به دادگاه احضار شده بود، به اشتباه به او شلیک و او را زخمی کرد.

منشا اسلام هراسانه و نژادپرستانه این حمله کاملا واضح بود و مرگ الشربینی بلافاصله منجر به واکنش های بین المللی شد و پاسخ های پر سر و صدای بسیاری از کشورها که عمدتا مسلمان بودند را در پی داشت درحالی که رسانه های مهم آلمان و دیگر رسانه های مهم غربی سکوت کردند. الشربینی توسط بسیاری از مصری ها و همچنین مردم دیگر کشورها به عنوان شهیده حجاب مورد ستایش قرار می گیرد برای اینکه زندگی اش را به خاطر مسلمان بودنش از دست داد، بخشی از هویتش با حجابش آشکار شد.

مراسم تشییع جنازه الشربینی در زادگاهش اسکندریه با حضور هزاران نفر از عزاداران و مقامات دولتی انجام گرفت.



منبع : کلیپ زندگی مروه الشربینی | حجاب برتر 






نوشته شده توسط : شهرزاد



پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام لطفا توجه کنید جالبه . مطالبی که من و خیلی از دوستان میذاریم مثلا از خیبر آنلاین و یا باشگاه خبرنگاران خبر می دن که مطلب شما در خیبر آنلاین و ... منتشر شد . ولی متاسفانه و با انتقاد خیلی زیاد از دبیران این دوره که هر کدام به دو سه تا وبلاگ چسبیدند باید عرض کنم که این راهش نیست .همین



+ عشق است سید علی



+ به روز رسانی وبلاگ. امام زاده حسین ابن موسی الکاظم(ع)





منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید دیروز : 8
  • کل بازدید : 133645
  • تعداد کل یاد داشت ها : 77
  • آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 10:43 ع
درباره
شهرزاد[307]

امیرمؤمنان علی علیه السلام :«صِیانةُ المَرأةِ اَنْعَمُ لِحالِها وَأدْوَمُ لِجَمالِها» عفاف و حجابِ زن، حالِ روزِ او را خوشتر،و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.غررالحکم، ح5820

ویرایش
جستجو


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها