سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عفاف و حجاب شیعه
میگویند امانت زن مسلمان عفتـــ اوست،که “حــجــابــــ” مهمترین رکنــــ اوستـــــ. میگویند چادر مـردها پلک های آن هاست! نگاهت را از نامحرم حفظ کن!!!

ظاهر بداینقدر توی جامعه ی ما از حجاب و ربط دادن اون به زنان و دختران صحبت شده که تا اسم حجاب می آد همه فکرشون متوجه خانومها و چادر و حجاب اونها میشه.

آما واقعیت اینه که حجاب مخصوص زن نیست و مرد هم باید خودش رو در حجاب و لفافه ای از گزند روزگار حفظ کنه.

بعنوان مثال ،جایی خوندم که حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به قدری زیبا بود که بعضی وقتها که از خونه بیرون می اومدن، چهره ی مبارکشون رو می پوشوندن که مبادا باعث تاثیر در دل های بیمار بعضی از افراد ضعیف النفس جامعه بشه.

قرآن میفرماید:«قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُم‏» نور-30

یعنی به مردان مومن بگو که چشمهاشون رو (از نگاههای بد و شهوانی) فرو بندازند و فرج(عورت) هاشون رو حفظ کنند.

از اینجام معلوم میشه که مرد هم در قبال جامعه و حفظ حریم های اخلاقی جامعه مسئولیت داره و نباید خودش رو طوری آرایش کنه که باعث این بشه که جنس مخالف و یا حتی جنس موافق،در دلش طمعی نسبت به اون پیدا کنه.

از این گذشته وقتیکه یه پسر برای جلب توجه دیگران، سینه ش رو باز میذاره و یا آستین هاش رو بالا میزنه از نظر شرعی اگه یه دختر نگاه شهوت آلود بهش کنه،این دختر گناه کرده ولی چون پسر هم مسبب و زمینه ساز این کار بوده و برای جلب توجه این دختر این کار رو کرده مسلما گناهکار خواهد بود.

پس حجاب هم مربوط به زن هست و هم مربوط به مردم.

تنها تفاوتی که وجود داره اینه که اسلام یه مقدار به مردم از لحاظ حجاب آسون تر گرفته و زن رو که گوهر ناب عفت و پاکی در اون هست رو و ارزش بسیار زیادی در اسلام داره رو مورد لطف قرار داده و گفته : تو که ارزشت خیلی خیلی بالاست باید از گزند چشمهای ناپاک هم محفوظ باشی چه برسه به دستهای ناپاک. پس باید در حجابی خودت رو حفظ کنی.






نوشته شده توسط : شهرزاد

      

fsd[

به گزارش خبرنگار قسم از ناحیه شهید رجایی ، اولین مسابقه وبلاگ نویسی « از بسیج تا بسیج » ، به مناسبت آغاز هفته بسیج با شعار « ولایت و بیداری اسلامی » به همت بسیج جامعه زنان ناحیه شهید رجایی برگزار می شود .

آیین‌نامه‌ی اجرایی مسابقه وبلاگ نویسی    

         

الف) زمان ثبت‌نام:
کلیه‌ی علاقمندان به شرکت در مسابقه می‌توانند از اولین ساعات 1392/8/30 تا آخرین ساعات روز 1392/9/14 برای ثبت نام در مسابقه اقدام نمایند.


ادامه مطلب...




نوشته شده توسط : شهرزاد

      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام لطفا توجه کنید جالبه . مطالبی که من و خیلی از دوستان میذاریم مثلا از خیبر آنلاین و یا باشگاه خبرنگاران خبر می دن که مطلب شما در خیبر آنلاین و ... منتشر شد . ولی متاسفانه و با انتقاد خیلی زیاد از دبیران این دوره که هر کدام به دو سه تا وبلاگ چسبیدند باید عرض کنم که این راهش نیست .همین



+ عشق است سید علی



+ به روز رسانی وبلاگ. امام زاده حسین ابن موسی الکاظم(ع)





منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید دیروز : 9
  • کل بازدید : 133892
  • تعداد کل یاد داشت ها : 77
  • آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 6:13 ع
درباره
شهرزاد[307]

امیرمؤمنان علی علیه السلام :«صِیانةُ المَرأةِ اَنْعَمُ لِحالِها وَأدْوَمُ لِجَمالِها» عفاف و حجابِ زن، حالِ روزِ او را خوشتر،و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.غررالحکم، ح5820

ویرایش
جستجو


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها