سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عفاف و حجاب شیعه
میگویند امانت زن مسلمان عفتـــ اوست،که “حــجــابــــ” مهمترین رکنــــ اوستـــــ. میگویند چادر مـردها پلک های آن هاست! نگاهت را از نامحرم حفظ کن!!!

افسران - گفت:واقعا شما بچه بسیجی ها از دخترای چادری بیشتر از ما خوشتون میاد ؟؟؟

دخترک کم حجاب رو به من کرد و گفت:واقعــــــــــــــــــــــــــــــــــــا آقا؟!
گفتم:ببخشید چی واقعا؟!
*****
گفت:واقعا شما بچه بسیجی ها از دخترای چادری بیشتر از ما خوشتون میاد ؟؟؟
گفتم:بله
*****
گفت:اگه آره، پس چرا پسرایی که از ماها خوششون میاد از کنار ما که میگذرند محو ما میشن، !؟
ولی همین خود تو و امثال تو از چند متری یه دختر چادری که رد میشید فقط سر پایین میندازید و رد میشید !!!!!
*****
گفتم:آره راست میگی، سر پایین انداختن کمـــــــــــــــــه!
گفت:کمه؟
ببخشید متوجه نمیشم؟
*****
گفتم:برای تعظیم مقابل حجاب حضرت زهرا(س) باید زانــــــــــــــــــو زد حقا که سر پایین انداختن کمه .
آره تو راست میگی دختر کم حجاب..... !!!




برچسب ها : دختر کم حجاب  , بچه بسیجی  , دختر چادری  ,



نوشته شده توسط : شهرزاد

      

مرحوم شیخ مفید با ذکر سند از امام صادق علیه  السلام  روایت کرده است که‏فرمود: محمد بن منکدر (یکى از علماى اهل ‏تسنُّن) مى‏گفت: من به نظرم ‏نمى‏آمد على بن الحسین علیه  السلام  کسى را همانند خود در فضل و برترى بردیگران جایگزین کند، تا وقتى که برخورد به فرزندش محمد بن علی علیه  السلام نمودم، پس خواستم وى را موعظه کنم که او مرا موعظه کرد - و او راهمانند پدرش یافتم -.

رفقایش گفتند: به چه چیز تو را وعظ نمود؟

بقیع
گفت: در ساعتى بسیار گرم به برخى نواحى مدینه رفتم، پس محمد بن على را، که مردى تنومند بود، دیدم با تکیه بر دو غلام سیاه یا دو برده‏آزاد شده در حال حرکت است، با خود گفتم شیخى از شیوخ قریش درین ‏ساعت گرم با چنین حالتى در طلب دنیا برآمده و باید وى را موعظه و پنددهم.
آنگاه به نزدیک او رفتم و سلام کردم، پس در حالتِ نفس زدن ازروى خستگى و عرق‏ ریزى پاسخ سلام را داد.
گفتم: خداوند تو را به صلاح آورد، شیخى از شیوخ قریش درین‏ ساعت با این وضع (سنگینىِ هیکل و نفس ‏زنان و عرق ‏ریزان در حال تکیه‏بر دوش دو غلام) در طلب دنیا برآمده، راستى اگر در این موقع مرگ به ‏سراغت آید چگونه خواهى بود؟
محمد بن منکدر گفت: محمد بن على دست از دوش غلامان‏ برداشت و با تکیه بر دیوار یا درخت، گفت: واللَّه اگر درین حالت مرگ به‏ سراغ من آید، در وقتى آمده که من مشغول به طاعتى از طاعات خداوند متعال مى‏باشم تا نَفْسِ خود را از توجّه و کمک خواهى از تو و از مردم ‏بازدارم، و بدون شکّ، من وقتى از آمدن مرگ مى‏ترسم که در حال ‏معصیتى از معاصى و نافرمانى خدا باشم.
پس گفتم: خداى رحمتت کناد! خواستم تو را پند و اندرز دهم، پس‏تو مرا موعظه کردى و پند دادى.(191)

---------------------------------------

191)  ارشاد مفید، ص284؛ مناقب ابن‏ شهرآشوب، 288/2؛ نیز بحارالانوار،ج10ص157، ج46، ص287،

منبع : موسسه جهانی سبطین (ع)






نوشته شده توسط : شهرزاد

      

امر به معروف

امر به معروف و نهى از منکر هم چون خون در پیکره دین جریان دارد و ضامن حیات اسلام است. خیزش و قیام مصلحان در جامعه اسلامى نیز، بازتابى از عمل به این فریضه مى باشد و اگر مصلحان بزرگى، هم چون امام حسین علیه السلام نمى بودند، ارزش هاى انسانى و الهى از بین رفته و اسلام قرن ها پیش توسط تبه کاران دفن شده بود. انقلاب اسلامى ایران، خود یکى از ثمرات و نتایج با ارزش این اصل در جنبه هاى سیاسى و حکومتى است که توسط مصلح بزرگ، امام خمینى(رحمة الله علیه) رهبرى شده و به پیروزى رسید و هم اکنون به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامى به راه خود ادامه مى دهد. امر به معروف و نهى از منکر یکى از دستورات مهم و اساسى در فرهنگ دینى است. در قرآن کریم آیات متعددى در زمینه امر به معروف و نهى از منکر وجود دارد و جزو ویژگى هاى مومنین شمرده است. امر به معروف و نهى از منکر داراى مراتبى است که دقیقاً باید رعایت شود، به نحوى که اگر با رعایت یک مرتبه از آن، به وظیفه شرعى عمل شد، نوبت به مرتبه دیگر نمى رسد.
اولین مرتبه آن است که کارى انجام دهیم که دلخورى خود را از عمل انجام شده برسانیم. همین مرتبه نیز مى تواند مراحلى داشته باشد، مانند این که با مشاهده عمل زشت او، چشم خود را ببندیم یا اخم کنیم یا چهره در هم بکشیم.
دومین مرتبه امر به معروف و نهى از منکر، امر و نهى به وسیله زبان است که این مرتبه خود نیز داراى درجاتى است. اگر با موعظه، ارشاد و گفتار ملایم مقصود به دست مى آید، نوبت به مراتب بعدى نمى رسد.
سومین مرتبه، اقدام عملى است. این مرتبه نیز داراى مراحلى است که دقیقاً باید رعایت شود. کسى که متصدى امر به معروف و نهى از منکر است، باید در تمام مراتب این واجب دینى، همانند پزشک دلسوز و مهربانى برخورد کند که جز کمک به بیمار و نجات او انگیزه دیگرى ندارد؛ زیرا انسانى که مرتکب منکر مى شود یا نسبت به معروف بى توجه است یا علیه آن موضع گیرى مى کند، مبتلا به نوعى بیمارى روحى و روانى است و باید با ابراز امر به معروف و نهى از منکر او را از چنین بیمارى نجات بخشید.
امام صادق علیه السلام مى فرماید: »تنها کسى مى تواند امر به معروف و نهى از منکر کند که سه ویژگى داشته باشد: آگاه بودن از آنچه به آن امر یا از آن نهى مى کند، اجراى عدالت در امر و نهى، و مراعات رفق و مدارا در امر و نهى«.
مسلماً اگر امربه معروف و نهى از منکر با مراتب و شرایط مذکور انجام پذیرد، یکى از اثرات مهم این فریضه، امنیت بخشى به فرد و جامعه و عملى شدن مفهوم نوین شهروند حق مدار مى باشد. هم چنین سایر اثرات و کارکردهاى امر به معروف و نهى از منکر مثل بقاى جامعه و حفظ وحدت، عدالت اجتماعى و اقتصادى، آبادانى و سازندگى، قدرتمندى افراد صالح جامعه و تضعیف دشمنان و منافقان، همگى در راستاى ایجاد امنیت و آرامش افراد اجتماع و در واقع مفهوم نوینى از توسعه پایدار ملى است.

منبع : قسمتی از مقاله مهسا ماه پیشانیان سایت راسخون






نوشته شده توسط : شهرزاد

      
سه شنبه 91/9/21 2:46 ع

امام خمینی (ره):خدایا تورا سپاس می گویم که دشمنان اسلام را از احمق ترین انسان ها قرار دادی.

ای بسیجی های ازجنس امام


باز هم وقت نبرد است وقیام
ضربه هادارند جاری می شوند
زخم هادارند کاری می شوند

باز دنیا شهرکوفی هاشده
ای بسیجی هاعلی تنهاشده
زیر باران ولایت تر شوید
باشهیدان باز هم سنگر شوید
دشمنان دارند وحدت می کنند
درزمین ظلم وجنایت می کنند
می رسد هردم به گوشم این صلا
قال مولا:کل ارض کربلا
کیست درمیدان فداکاری کند؟
این حسین عصر رایاری کند






نوشته شده توسط : شهرزاد

      

ضرورت توجه به احیای امر به معروف و نهی از منکر در بسیج

بسیج

برای حفظ هر جامعه از فساد و انحراف و سقوط، نظارت همگانی و در بعضی از موارد، نظارت گروهی اشخاص لازم و ضروری است تا افراد صالح بر آن چه بر جامعه می گذارد، نظارت داشته باشند و جامعه و فرد را از «رفتن به سوی فساد و انحرافات» محفوظ نگاه دارند. بر اساس همین استدلال، از مهمترین و عظیم ترین فرایض و واجبات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.
با استفاده از این مقدمه می توان به ضرورت ایجاد ابزارهای «مراقبت های اجتماعی غیر رسمی» اشاره داشت که در نظم بخشیدن به رفتارهای اجتماعی بسیار کارآمد و مؤثرند. این مراقبت ها صورت می گیرند تا افراد مطابق الگوهای رفتاری مطلوب جامعه عمل کنند و از الگوهای نامطلوب پرهیز کنند. اگر تأملی هر چند گذرا به این وظیفه خطیر داشته باشیم، به درستی در‌خواهیم یافت که نیروی توانمند بسیج نقش مهمی در ایجاد این مسئله دارد. 
از آنجایی که بسیجی رهرو راه الهی است و پیام الهی را با مدد از سیره و بیان اهل‌بیت ازقرآن دریافت می کند و همواره در تلاش است تا وظیفه‌ی حساس اصلاح جامعه اسلامی را بر دوش بکشد و تمامی ملامت ها را با جان و دل پذیرا باشد. شاید اطاله‌ی کلام باشد که باز از وظیفه شناسی، ایثار و از خودگذشتگی بسیج در راه حفظ خط مشی ها و تداوم انقلاب سخن بگوئیم ولی درک بسیج از ضرورت سالم سازی جامعه اسلامی با انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر علیرغم برخی بی مهری ها، از چنان ارزش و جایگاهی برخوردار است که اگر نگوییم بالاتر از فریضه جهاد مستقیم و حضور در میدان رزم است، قطعاً همسنگ چنین جایگاهی خواهد بود.
بسیج مملوّ از رفتارهایی است که وظیفه شناسی آحاد اعضای آن نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دستاوردهای درخشانی را برای جامعه انقلابی ایران رقم زده است.

ویژگیهای منحصر به فرد بسیج

ادامه مطلب...




نوشته شده توسط : شهرزاد

      
سه شنبه 91/9/21 11:14 ص

 

           

مکتبی بودن

مهمترین ویژگی بسیج ایمان به خدا و اعتقاد قلبی و باور درونی به خالق یکتا است. ایمان به خدا رابطه مستحکم نیروهای بسیجی با حق تعالی است زیرا بسیج رضایت حق تعالی را مبنای حرکت و فعالیت خود می داند. بنابراین مهمترین مشخصه بسیجی مکتبی بودن آن است. جهاد همه جانبه در راه خدا، نگهبانی از انقلاب ، دستاوردهای نظام مقدس اسلامی از دیگر جنبه های مکتبی بودن نیروهای بسیجی است.

         

اطاعت از ولایت فقیه

         

اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت پذیری از رهبری نظام یکی از شاخص ترین ویژگی های بسیج است. بسیج تابع محض ولایت فقیه است و سعادت خود و جامعه را در پیروی از ولایت فقیه می داند، زیرا از معمار انقلاب و موسس بسیج آموخته است که ««من به همه ملت، به همه قوای انتظامی اطمینان می دهم که امر دولت اسلامی اگر بانظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت وارد نخواهد شد.»

         

اخلاص

         

بسیج عاشق خدا است و اخلاص به خدا مهمترین خصوصیات و ویژگی بسیجیان است. زیباترین حرکت بسیجیان خمینی و فعالیت بسیجیان ، داشتن رنگ خدائی در کارها است. برای همین است که امام بسیجیان ، خمینی کبیر (ره) فرموده اند:
” بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند.“
مساله اخلاص بسیار دقیق و ظریف است که قبولی اعمال بستگی به مقدار خلوص انسان دارد و هر چه اخلاص بیشتر و کاملتری داشته باشد، عمل او ارزشمندتر است . امام صادق علیه السلام در ضرورت توجه به موضوع اخلاص می فرمایند:
” هیچ نعمتی بالاتر از این نیست که در دل بنده چیزی جز خدا نباشد.“

         

ادامه مطلب...




نوشته شده توسط : شهرزاد

      

      باید خطر را بشناسیم ،

   باید نقاطی را که خطر، از آنجا جامعه اسلامی را  تهدید می کند درست بشناسیم .

چه وقت ممکن است آحاد یک ملت

            آمر به معروف وناهی از منکر باشند ؟

 

                           وقتی که همه ، به معنای واقعی ، درمتن مسائل کشور حضور داشته باشند ؛

همه کار داشته باشند به کارهای جامعه؛ 

                                              همه اهتمام داشته باشند ؛ همه آگاه باشند ؛

                                                                                            همه معروف شناس و منکر شناس باشند.

این ، به معنای یک نظارت عمومی ست ؛     یک حضور عمومی ست ؛     یک همکاری  عمومی ست ؛   

                                                           یک معرفت بالا در همه است.   

به شما بگویم عزیزان من ! منکر را باید بشناسید ، چیزهایی ممکن است به نظر بعضی منکر بیاید ، در حالیکه منکر نباشد ، باید معروف و منکر را بشناسید ، واقعاً باید بدانید ، این منکر است .

بیانات ولی امر مسلمین در دیدار علما و رحانیون در مورخه 7/5/71






نوشته شده توسط : شهرزاد

      
   1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام لطفا توجه کنید جالبه . مطالبی که من و خیلی از دوستان میذاریم مثلا از خیبر آنلاین و یا باشگاه خبرنگاران خبر می دن که مطلب شما در خیبر آنلاین و ... منتشر شد . ولی متاسفانه و با انتقاد خیلی زیاد از دبیران این دوره که هر کدام به دو سه تا وبلاگ چسبیدند باید عرض کنم که این راهش نیست .همین



+ عشق است سید علی



+ به روز رسانی وبلاگ. امام زاده حسین ابن موسی الکاظم(ع)





منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید دیروز : 22
  • کل بازدید : 133929
  • تعداد کل یاد داشت ها : 77
  • آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 11:22 ع
درباره
شهرزاد[307]

امیرمؤمنان علی علیه السلام :«صِیانةُ المَرأةِ اَنْعَمُ لِحالِها وَأدْوَمُ لِجَمالِها» عفاف و حجابِ زن، حالِ روزِ او را خوشتر،و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.غررالحکم، ح5820

ویرایش
جستجو


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها