سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عفاف و حجاب شیعه
میگویند امانت زن مسلمان عفتـــ اوست،که “حــجــابــــ” مهمترین رکنــــ اوستـــــ. میگویند چادر مـردها پلک های آن هاست! نگاهت را از نامحرم حفظ کن!!!
سه شنبه 91/6/28 6:50 ع

قم

نشسته ام بنویسم حرم، حرم، بانو                         چه خوب شد که دوباره کبوترم، بانو

نشسته ام بنویسم مرا به فم ببری                         دو هفته ای شده اصلا نمی‌پرم، بانو

نشسته ام بنویسم مرا رها نکنی                           که بی تو راه به جایی نمی‌برم، بانو

مسیح نیز مریض مرا علاج نکرد                                ولی به لطف تو امروز بهترم، بانو

امام زاده‌ی موسی بن جعفری، خانم                       غلام‌زاده‌ی موسی بن جعفرم، بانو

سلام بانوی خیرات، بانوی برکات

هزار بار بر این خیر مقدمت صلوات

ادامه مطلب...




نوشته شده توسط : شهرزاد

      
سه شنبه 91/6/21 3:38 ع

شهرستان طبس(میقات الرضا) با قدمتی کهن، اوراقی زرین در تاریخ ایران زمین، مردمانی صبور و باایمان، مهمان پذیر و مهمان نواز، سخت کوش و ساعی، گشاده رو و خوش سیرت، با صفا و صمیمی به صافیِ کویرِ زیبا و بی ریا، ولایت مدار و ولایت پذیر، متنعم به نعمات خوب خدا، طبیعتی بکر و زیبا، هوایی پاک و دلپذیر با جاذبه های گردشگری، مفتخر به ده قرن میزبانی از سلاله رسول ا... حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) که پس از ویرانی کامل در زلزله سال 57 به یمن و برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، تولدی دوباره یافت .شما را به دیدار از دیار خوبان، بهشت کویر ایران، شهر نخل های برافراشته، شهر آب و آفتاب و آینه، نرگس های زیبا با عطر دلپذیر بهار نارنج و ترنج در باغ مصفای گلشن فرا می خوانیم.باغ گلشن 

      

امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس، برادر امام رضا (ع) است که در مسیر جاده مشهد الرضا قرار گرفته و مردم از این امامزاده به عنوان منزلگاهی در مسیر بهشت یاد می کنند.

آستانه مبارکه امامزاده حسین بن موسی الکاظم طبس

گنبد فیروزه ای، گلدسته های زیبا، سقاخانه های با صفا و صحن و سرای دلگشای حضرت، رهگذران را به سوی خویش فرا می‌ خواند و لبیک گویان به سوی مشهد الرضا (ع) رهسپار می شوند.

این امامزاده از جمله امامزادگانى است که مورخان ایشان را از فرزندان بلافصل امام کاظم (ع) دانسته ‌‌اند که بر همین اساس ایشان برادر هشتمین پیشوای شیعیان جهان هستند.

ظاهرا حسین از آخرین فرزندان موسی‌ بن جعفر (ع) بوده که دوران کودکی و نوجوانی وی مصادف با حکومت هارون‌ الرشید و تاخت و تازهای او و اعمال جنایاتی سنگین نسبت به خاندان پیامبر (ص) بوده است.

در آن زمان که فرزندان علی (ع) و شیعیان، سخت تحت تعقیب عمال عباسی بودند، حسین ‌بن موسی که نوجوانی بیش نبود نیز از ظلم و ستم خلفا در امان نبود و همراه دیگر فرزندان موسی ‌بن جعفر (ع) مدتها متواری بوده و در خفا به سر برده است تا آنکه در سرزمین طبس به دست عمال عباسی به درجه رفیع شهادت نائل می ‌شود.

بر اساس برخی اسناد بنای اولیه این بارگاه در قرن پنجم احداث و بعدها در قرن سیزدهم مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

 این بنا در زلزله سال 1357 به کلی ویران شد، اما با همت آستان قدس رضوی بقعه مرکزی و رواق ‌های گرداگرد آن بازسازی شد و اکنون بنایی کاملا مطلوب و درخور شان این امامزاده و در راستای رفاه حال زائران با به کارگیری طرحی جامع احداث شده است.

بارگاه منور امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)

در میقات الرضا (ع) تسهیلاتی فراهم شده تا مسافران گرد خستگی در چشمه صفای این امامزاده از تن بشویند و برای دیدار محبوب و حضور در مشهد مقدس آماده شوند.

این امامزاده منزلگاهی برای مسافرانی است که از شهرهای جنوبی و شرقی به مشهد سفر می کنند.

 






نوشته شده توسط : شهرزاد

      

     دهه کرامت ایام فرخنده و مبارک جشن های میلاد حضرت امام رضا(ع) فرصتی است بی بدیل برای بروز و ظهور جلوه های دلنشین مودت و محبت به ساحت مقدس ثامن الحجج(ع) و تلاش برای دستیابی به معرفت بیشتر به آن امام همام، لهذا یکی از بسترهای مناسب برای حصول به این مهم برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری است.

طبس   این مؤسسه که از جمله مؤسسات فرهنگی وابسته به آستان قدس رضوی است، با برگزاری جشنواره گلواژه های نور سعی نموده است، فراخوان مسابقات را بگونه ای طراحی نماید تا بمحض وصول این فراخوان، اعضاء یک خانواده در هر مقطع سنی بتوانند فراخور سطح علمی و استعداد خویش حداقل در یک مسابقه شرکت نماید.

        رجاء واثق داریم از این رهگذر بتوانیم ضمن ارتقاء سطح آگاهی و معرفت مخاطبین شاهد آفرینش آثار فاخر بوده و به پاس شکوه این حضور از مقام های برگزیده و برتر با اهداء دیپلم افتخار و جوائز ارزنده دیگر تجلیل به ادامه مطلب...




نوشته شده توسط : شهرزاد

      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام لطفا توجه کنید جالبه . مطالبی که من و خیلی از دوستان میذاریم مثلا از خیبر آنلاین و یا باشگاه خبرنگاران خبر می دن که مطلب شما در خیبر آنلاین و ... منتشر شد . ولی متاسفانه و با انتقاد خیلی زیاد از دبیران این دوره که هر کدام به دو سه تا وبلاگ چسبیدند باید عرض کنم که این راهش نیست .همین



+ عشق است سید علی



+ به روز رسانی وبلاگ. امام زاده حسین ابن موسی الکاظم(ع)





منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید دیروز : 9
  • کل بازدید : 133858
  • تعداد کل یاد داشت ها : 77
  • آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 2:20 ع
درباره
شهرزاد[307]

امیرمؤمنان علی علیه السلام :«صِیانةُ المَرأةِ اَنْعَمُ لِحالِها وَأدْوَمُ لِجَمالِها» عفاف و حجابِ زن، حالِ روزِ او را خوشتر،و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.غررالحکم، ح5820

ویرایش
جستجو


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها