سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عفاف و حجاب شیعه
میگویند امانت زن مسلمان عفتـــ اوست،که “حــجــابــــ” مهمترین رکنــــ اوستـــــ. میگویند چادر مـردها پلک های آن هاست! نگاهت را از نامحرم حفظ کن!!!

امر به معروف نشانه‏ى آزادى است. اگر کسى فساد مى‏بیند داد نمى‏زند، پیداست این مملکت آزاد نیست. نشانه ى جرئت است. نشانه ى حریت است. آدمهایى که حرف نمى‏زنند آدمهاى ذلیلی اند. مى‏گوییم: آقا بگو، مى‏گویند: مى‏ترسم، اى ذلیل از چه مى‏ترسى، خوب یک بار مى‏بینى گوش نداد، بسمه تعالى، گوش نداد دفعه‏ى اول گوش نمى‏دهد، دفعه‏ى دوم یکى دیگر هم بگوید، یکى دیگر هم، مگر هر هیزم شکنى با تبر اول مى‏تواند هیزمش را بشکند! مگر هر زنى هر دفعه تیشه‏ى قندشکن را زد روى قند مگر همه‏ى قندها با قندشکن اول میشکند؛ خیلى وقتها آدم قابلمه را باز مى‏کند مى‏بیند نخودش نپخته، دومرتبه مى‏گذاریم روى آتش، باز مى‏چشیم مى‏بینیم نپخته سه مرتبه مى‏گذاریم، دست از آبگوشت بر نمى‏داریم. صد بار هم توى زودپز بریزد و بیاید بیرون بالآخره رهایش نمى‏کنیم.

....یک وقت درخت بته است، یک روز کاشتى با یک انگشت‏هم مى‏کنى. اما اگر مثل این درخت شد که از زمان ناصرالدین شاه کاشتنش، خوب 40 سال ریشه است، ما هم باید 40 نفر هلش بدهیم تا این را بکنیم. سالها کار شده روى فساد اخلاق، حالا باید سالها کار بشود روى اسلام. اجمالا توقع نداشته باش بار اول گوش به حرفت بدهند. من و شما که خیلى خیال مى‏کنیم خوبیم، روزى 70 مرتبه هى مى‏گویند: حىّ على الصّلوه، حىّ على خیر العمل، حىّ على الفّلاح، قد قامت الصّلوه، روزى 70 مرتبه مى‏گویند تا ما نماز بخوانیم. ما که توى راه هستیم 70 نفر هلمان مى‏دهند، آن بنده خدا که هیچ کس هلش نداده. بنابراین امر به معروف باید تکرار شود. گاهى وقتها شما به طرف مى‏گویى، گوش نمى‏دهد اما طرف دیگر گوش مى‏دهد.

حجه الاسلام والمسلمین محسن قرائتى‏

 برنامه درسهایى از قرآن ، 15/ 5/ 71







نوشته شده توسط : شهرزاد

      
سه شنبه 91/9/21 2:17 ص

امر به معروف






نوشته شده توسط : شهرزاد

      
سه شنبه 91/9/21 1:56 ص

صحیفه امام، ج12، ص 498 :

انسان اگر خودش منحرف باشد نمی‌تواند دیگران را مستقیم کند. این شکی نیست که آدمی که خودش فرض کنید خدای نخواسته شرابخوار باشد نمی‌تواند دیگران را از شراب‌خواری بازدارد... اگر شما خودتان را اصلاح نکنید و خودتان همان‌طور که اسم انجمن اسلامی روی خودتان گذاشتید اسلامی نباشید و خودتان را اسلامی نکنید نمی‌توانید دیگران را به اسلام دعوت کنید، خدای تبارک و تعالی که برای مردم عادی می‌فرستد و پیغمبران را انتخاب می‌کند کسی که خودش از اول عمر تا آخر عمرش یک لغزش نداشته معصوم بوده یک همچو موجودی را انتخاب می‌کند برای اینکه تربیت کنند مردم را تزکیه کنند و تعلیم کنند. اگر آن کسی که می‌خواهد مربّی جامعه‌ای باشد مربی یک دستگاهی باشد اینها را به اسلام دعوت کند اول باید خودش را اسلامی کند... تا دیگران را بتواند اسلامی کند. اگر خودش را اسلامی نکند نمی‌تواند دیگران را اسلامی کند. معلمین آموزش و پرورش اگر خودشان یک پرورش صحیح نداشته باشند و یک تعلیم صحیح نمی‌توانند جوانها را تعلیم کنند و آموزش بدهند و پرورش بدهند مبدأ بر امری از خود آدم شروع می‌شود پیغمبر هم وقتی که تشریف آوردند... از منزل خودشان شروع کردند، حضرت خدیجه را دعوت کردند او هم قبول کرد... امیرالمؤمنین دعوت را قبول کرده قوم و خویشان خودشان را جمع کردند و فرمودند یک همچو مسئله‌ای است یک دسته‌ای قبول کردند، دسته‌ای قبول نکردند. از خودش انسان باید شروع کند.

سخنرانی در جمع رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور سال 59 دهم تیرماه







نوشته شده توسط : شهرزاد

      
سه شنبه 91/9/21 1:52 ص

توی این روزهای بارانی اخیر منتظر تاکسی موندن واقعا خیلی سخته مخصوصا وقتی راننده ها هم بی انصافی به خرج داده و از جابجایی مسافر به صورت عادی خودداری کنند. این اتفاق برای ما رخ داد و راننده خط بی توجه به صف مسافران که منتظر ماشین بودند کنار خیابون داد میزد : " دربـــــــــــــــــست " . نگاه معنی دار و اعتراض های گاه و بی گاه مسافران هم راننده رو کلافه کرده بود و هم ما رو، به خاطر همین من و یک خانم و دو آقای دیگه با همدیگه ماشین رو با کرایه 6000 تومن دربست گرفتیم که برای هر مسافر نفری 1500 تومن میافتاد درحالی که کرایه خط فقط 550 تومن بود. به هر ترتیب سوار تاکسی شدیم و راننده شروع کرد از مشکلات ماشین و گیر نیومدن لاستیک و بنزین آزاد زدن صحبت کردن.

کنار راننده مرد جوانی نشسته بود که انگار از خیس شدن زیر بارون دل خوشی نداشت. وقتی سخنرانی راننده درباره مشکلات بنیادی مملکت شروع شد خیلی سریع خودش رو وارد بحث کرد که بهتره ادامه بحث رو به صورت یه گفتگوی دو طرفه دنبال کنیم :

راننده تاکسی : برادر خانمم یه وام 6 میلیون تومنی میخواست بگیره مجبور شد ماشینش رو بذاره به عنوان وثیقه. بنده خدا الان خورده به مشکل دارند ماشینش رو مصادره میکنند. یه عده دزد دارند میلیارد میلیارد اختلاس میکنند کسی هم خبردار نمیشه اون وقت این جوون رو ببین چجوری سر میدوونند !

مسافر : نوش جونش !

ادامه مطلب...




نوشته شده توسط : شهرزاد

      
سه شنبه 91/9/21 1:35 ص

امر و نهی






نوشته شده توسط : شهرزاد

      
سه شنبه 91/9/21 1:32 ص

تذکر لسانی






نوشته شده توسط : شهرزاد

      
سه شنبه 91/9/21 1:31 ص

امر به معروف






نوشته شده توسط : شهرزاد

      
<      1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام لطفا توجه کنید جالبه . مطالبی که من و خیلی از دوستان میذاریم مثلا از خیبر آنلاین و یا باشگاه خبرنگاران خبر می دن که مطلب شما در خیبر آنلاین و ... منتشر شد . ولی متاسفانه و با انتقاد خیلی زیاد از دبیران این دوره که هر کدام به دو سه تا وبلاگ چسبیدند باید عرض کنم که این راهش نیست .همین



+ عشق است سید علی



+ به روز رسانی وبلاگ. امام زاده حسین ابن موسی الکاظم(ع)





منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 31
  • کل بازدید : 133934
  • تعداد کل یاد داشت ها : 77
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 3:12 ص
درباره
شهرزاد[307]

امیرمؤمنان علی علیه السلام :«صِیانةُ المَرأةِ اَنْعَمُ لِحالِها وَأدْوَمُ لِجَمالِها» عفاف و حجابِ زن، حالِ روزِ او را خوشتر،و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.غررالحکم، ح5820

ویرایش
جستجو


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها