سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عفاف و حجاب شیعه
میگویند امانت زن مسلمان عفتـــ اوست،که “حــجــابــــ” مهمترین رکنــــ اوستـــــ. میگویند چادر مـردها پلک های آن هاست! نگاهت را از نامحرم حفظ کن!!!

به گزارش طنین یاس به نقل از پایگاه پیام زینب شهرستان کوار  - خواهر احمدی در جشن میلاد حضرت معصومه (س) که با حضور تعداد 170 نفر از خواهران بسیجی حوزه الزهرا (س) برگزار شد گفت : حضرت فاطمه معصومه (س) جزء خانم های مؤمنه ، عفیفه بودند. هرچند که کم سن و سال بودند اما از فاضله های مدینه بودند. حدود سن حضرت از 18 سال تا 22 سال بود . ایشان همانند مادرشان حضرت زهرا(س) بودند . با توجه به زندگی حضرت معصومه(س)  باید چگونه زندگی کردن را بیاموزیم و طبق چارچوب قوانین اسلامی زندگی خود را اداره کنیم .

شسیشسی

وی افزود : ما باید با خدا باشیم و برای خدا زندگی کنیم و تقوی داشته باشیم . امام علی (ع) می فرمایند : اگر تمام آسمان ها و زمین سد راهت شود و تو تقوی داشته باشی خداوند از آن جا که فکر نمی کنی راهت را باز می کند .خداوند ارحم الراحمین است و با بندگانش مهربان است. خداوند با بندگان خود اقتضایی عمل نمی کند که بگوید امروز با این بنده اینجوری عمل کنم و فردا جور دیگر ،این بندگان هستند که خود باعث بعضی گناهان می شوند.

با خدا باش و پادشاهی کن                     بی خدا باش و هرچه خواهی کن

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد : برای این که با خدا باشیم و پادشاهی کنیم راه کارهایی است که باید بدانیم که در این مورد داستانی است که به این قرار است : شخصی خدمت حضرت علی (ع) رفت و گفتند که مولای من حدود چند سال است (به روایتی 6 سال) که هر چه دعا می کنم اجابت نمی شود. آن حضرت فرمودند : که شرایط اجابت دعا را می دانی یا نه ؟

1-آیا خواسته ات را از خدا خواستی یا از غیر خدا ؟

2-آیا خواسته ات مشروع بود یا غیر مشروع ؟

3- دعایی که کردی دور از حاجت نباشد (مثال : خداوند صد متر زمین در کره مریخ به من بده )

4-در دعا کردن بد کسی را نخواهیم

احمدی در انتهای صحبت های خود راه کارهایی برای این که با خدا باشیم ارائه کرد :

1-سهم خدا را در زندگیمان اداره کنیم

2-ترک حرام ها

3-احترام به پدر و مادر، بزرگترها، معلمین و اساتید( کسانی که به پدر و مادر احترام می گذارند خداوند زندگی را برایشان هموار می نماید.)

4-شناخت آفت ها و آسیب های دوره ی آخرالزمان( دشمن شناسی ، شیطان پرستی)

5- کتاب های روانشناسی را مطالعه کنیم ، مهارت های زندگی را بیاموزیم ، غلبه به قوه خشم و غضب که یکی از راه های کنترل هیجانات و عقبه تقوی است .

6-تقوا یعنی با خدا بودن و برای خدا زندگی کردن ، بر خطاهای خود اصرار نکنیم ، لجبازی نکنیم و مهارت های لازم زندگی را بیاموزیم تا به خدا برسیم . از لحاظ روانشناسان لباس زبان بدن است پس مواظب پوشش خود نیز باشیم .






نوشته شده توسط : شهرزاد



پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام لطفا توجه کنید جالبه . مطالبی که من و خیلی از دوستان میذاریم مثلا از خیبر آنلاین و یا باشگاه خبرنگاران خبر می دن که مطلب شما در خیبر آنلاین و ... منتشر شد . ولی متاسفانه و با انتقاد خیلی زیاد از دبیران این دوره که هر کدام به دو سه تا وبلاگ چسبیدند باید عرض کنم که این راهش نیست .همین



+ عشق است سید علی



+ به روز رسانی وبلاگ. امام زاده حسین ابن موسی الکاظم(ع)





منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید دیروز : 9
  • کل بازدید : 133896
  • تعداد کل یاد داشت ها : 77
  • آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 8:7 ع
درباره
شهرزاد[307]

امیرمؤمنان علی علیه السلام :«صِیانةُ المَرأةِ اَنْعَمُ لِحالِها وَأدْوَمُ لِجَمالِها» عفاف و حجابِ زن، حالِ روزِ او را خوشتر،و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.غررالحکم، ح5820

ویرایش
جستجو


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها