سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عفاف و حجاب شیعه
میگویند امانت زن مسلمان عفتـــ اوست،که “حــجــابــــ” مهمترین رکنــــ اوستـــــ. میگویند چادر مـردها پلک های آن هاست! نگاهت را از نامحرم حفظ کن!!!

مرحوم شیخ مفید با ذکر سند از امام صادق علیه  السلام  روایت کرده است که‏فرمود: محمد بن منکدر (یکى از علماى اهل ‏تسنُّن) مى‏گفت: من به نظرم ‏نمى‏آمد على بن الحسین علیه  السلام  کسى را همانند خود در فضل و برترى بردیگران جایگزین کند، تا وقتى که برخورد به فرزندش محمد بن علی علیه  السلام نمودم، پس خواستم وى را موعظه کنم که او مرا موعظه کرد - و او راهمانند پدرش یافتم -.

رفقایش گفتند: به چه چیز تو را وعظ نمود؟

بقیع
گفت: در ساعتى بسیار گرم به برخى نواحى مدینه رفتم، پس محمد بن على را، که مردى تنومند بود، دیدم با تکیه بر دو غلام سیاه یا دو برده‏آزاد شده در حال حرکت است، با خود گفتم شیخى از شیوخ قریش درین ‏ساعت گرم با چنین حالتى در طلب دنیا برآمده و باید وى را موعظه و پنددهم.
آنگاه به نزدیک او رفتم و سلام کردم، پس در حالتِ نفس زدن ازروى خستگى و عرق‏ ریزى پاسخ سلام را داد.
گفتم: خداوند تو را به صلاح آورد، شیخى از شیوخ قریش درین‏ ساعت با این وضع (سنگینىِ هیکل و نفس ‏زنان و عرق ‏ریزان در حال تکیه‏بر دوش دو غلام) در طلب دنیا برآمده، راستى اگر در این موقع مرگ به ‏سراغت آید چگونه خواهى بود؟
محمد بن منکدر گفت: محمد بن على دست از دوش غلامان‏ برداشت و با تکیه بر دیوار یا درخت، گفت: واللَّه اگر درین حالت مرگ به‏ سراغ من آید، در وقتى آمده که من مشغول به طاعتى از طاعات خداوند متعال مى‏باشم تا نَفْسِ خود را از توجّه و کمک خواهى از تو و از مردم ‏بازدارم، و بدون شکّ، من وقتى از آمدن مرگ مى‏ترسم که در حال ‏معصیتى از معاصى و نافرمانى خدا باشم.
پس گفتم: خداى رحمتت کناد! خواستم تو را پند و اندرز دهم، پس‏تو مرا موعظه کردى و پند دادى.(191)

---------------------------------------

191)  ارشاد مفید، ص284؛ مناقب ابن‏ شهرآشوب، 288/2؛ نیز بحارالانوار،ج10ص157، ج46، ص287،

منبع : موسسه جهانی سبطین (ع)






نوشته شده توسط : شهرزاد



پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام لطفا توجه کنید جالبه . مطالبی که من و خیلی از دوستان میذاریم مثلا از خیبر آنلاین و یا باشگاه خبرنگاران خبر می دن که مطلب شما در خیبر آنلاین و ... منتشر شد . ولی متاسفانه و با انتقاد خیلی زیاد از دبیران این دوره که هر کدام به دو سه تا وبلاگ چسبیدند باید عرض کنم که این راهش نیست .همین



+ عشق است سید علی



+ به روز رسانی وبلاگ. امام زاده حسین ابن موسی الکاظم(ع)





منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید دیروز : 8
  • کل بازدید : 133646
  • تعداد کل یاد داشت ها : 77
  • آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 11:4 ع
درباره
شهرزاد[307]

امیرمؤمنان علی علیه السلام :«صِیانةُ المَرأةِ اَنْعَمُ لِحالِها وَأدْوَمُ لِجَمالِها» عفاف و حجابِ زن، حالِ روزِ او را خوشتر،و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.غررالحکم، ح5820

ویرایش
جستجو


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها